Чим цікавий швидкісний трамвай майбутнім жителям ЖК Campus?
Кілька місяців тому, під час святкування 125-річчя Київського електричного трамваю, мер Києва Віталій Кличко заявив, що у 2018 році будуть розпочаті роботи з продовження Борщагівської лінії швидкісного трамваю у центр Києва – до станції метро «Палац Спорту». За розрахунками фахівців з КМДА та Світового банку, це суттєво зменшить навантаження на Святошинсько-Броварську гілку метрополітену та, зокрема, станції «Політехнічний інститут» і «Вокзальна». А для майбутніх мешканців ЖК Campus це рішення означає, що дістатися зручним громадським транспортом на роботу до центру Києва вони зможуть за 15-20 хвилин. Особливо зручно буде тим тих, хто працює у районі вулиць Льва Толстого, Саксаганського, Жилянської, Великої Васильківської та Антоновича. Ну, і, звісно ж, Бесарабки.
Трамвай у центр: минуле й майбутнє
Ідею виокремленої лінії трамваю привезли в Київ з Конгресу Міжнародного союзу громадського транспорту, що проходив у Барселоні в 1967 році. Виділення окремої смуги для трамваю без перетину з автомобільним потоком виявилось економічно вигідною альтернативою підземному метро. З 1970 до 2001 року трамвайна лінія № 1 (Правобережна) з’єднувала Борщагівку, Відрадний та КПІ з центром. Трамвай неодноразово змінював шлях та кінцеві зупинки на Борщагівці, однак для багатьох мешканців цих масивів залишався зручним з двох причин. По-перше, це була пряма – без пересадок – лінія до центру. По-друге, трамвайна лінія проходила через Вокзальну площу, тож легко можна було дістатися до залізничного вокзалу. В центрі лінія проходила вулицею Саксаганського – до всіх розташованих на цій та навколишніх вулицях установ та офісів можна було дістатися без пересадок.
Наприкінці 90-х трамвайні колії в центрі Києва почали демонтувати, а маршрут №1 скоротили до вулиці Старовокзальної, обірвавши сполучення і з центром Києва, і з залізничним вокзалом. Останні 16 років мешканці масивів КПІ, Борщагівки, Відрадного хоч нібито й мають доступ до рейкового транспорту, але, щоб доїхати до центру, неодмінно мусять робити пересадку на метро.
Демонтаж трамвайних колій мав вирішити проблему автомобільних заторів у центральній частині міста, однак мети досягнуто не було – навпаки, затори збільшилися. Дискусії про необхідність відновлення трамваю до центру точилися довго, і лише наприкінці 2016 року у КМДА оголосили про намір продовжити лінію швидкісного трамваю в центр.
Де пройде та якою буде нова трамвайна лінія
Розглядалося кілька варіантів маршруту нової трамвайної лінії. Вулиця Саксаганського, якою трамвайна лінія проходила до 2001 року, відпала через те, що після демонтажу рейок під нею проклали теплотрасу. Експерти Світового банку пропонували пустити трамвай вулицею Льва Товстого. Та зрештою в КМДА зупинились на варіанті вулиці Жилянської.
Колії в обидва боки проходитимуть по правій та лівій дорожній смугах. В ході першої черги будівництва планують прокласти колії від Палацу Спорту до перетину вулиць Жилянської та Петлюри. Далі нову лінію з’єднають з уже існуючими коліями в околицях площі Перемоги. Це дозволить запустити трамвай у центр, нехай і тимчасовим маршрутом.
В ході другої черги планується встановлення рейок по вулиці Петлюри, повз Центральний залізничний вокзал – до Повітрофлотського мосту. Коли ці роботи будуть завершені, залізничні колії на Старовокзальній будуть демонтовані. Зрештою, лінія трамваю від станції «Повітрофлотська» проходитиме вздовж залізничних колій, повз Центральний залізничний вокзал, вулицею Петлюри й далі – Жилянською.
Нову трамвайну лінію планують зробити безшумною за рахунок нової технології укладання рейок на спеціальних м’яких подушках. Крім того, у зв’язку з запланованим збільшенням пасажиропотоку, КМДА планує закупити новий рухомий склад загальною вартістю 483 млн грн. Це будуть трамвайні вагони останнього покоління: з низькою підлогою та пандусами для молодих мам з дитячими візочками та людей з обмеженою рухливістю, системами опалення та кондиціонування, Wi-Fi, можливістю безкоштовної підзарядки гаджетів.
Завершити першу чергу робіт з продовження лінії швидкісного трамваю до Палацу Спорту обіцяють вже в 2019 році. А отже, вже через рік після заселення до нових квартир, мешканці секцій А і Б житлового комплексу Campus зможуть швидко та зручно діставатися центру оновленим швидкісним трамваєм. А майбутнім мешканцям секції Г чекати доведеться ще менше: якщо трамвай запустять в обіцяний термін, користуватися ним можна буде одразу після заселення. Дорога з дому на роботу й назад стане значно коротшою та приємнішою.